کشف ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی

پایگاه خبری 7 تو گزارش می دهد:
کشف ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی در خبر علمی

به گزارش گروه خبری 7 تو به نقل از مهر به نقل از تک تایمز، گروهی از محققان انسیستوفناوری سازمان علوم زمینی و سیاره ای وجود ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی را تایید کرده اند.

این سیارات دور ستاره های قرمز کوتوله مدار می زنند. K۲-۱۵۵ یکی از ستاره های سرخ کوتوله با درخشندگی بیشتر در این منظومه است. این ستاره حدود ۲۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد. همچنین سه سیاره دور این ستاره کوتوله مدار می زنند که یکی از آنها به نام K۲-۱۵۵d ، احتمالا منطقه ای حاوی حیات در خود دارد.

K۲-۱۵۵d تا دوردست ترین سیاره نسبت به ستاره کوتوله K۲-۱۵۵ است. همچنین دانشمندان تخمین می زنند شعاع آن نیز ۱.۶ بزرگتر از زمین باشد.

محققان ژاپنی با استفاده از اطلاعات ماموریت دوم  کپلر()  و مشاهدات تلسکوپ سوبارو در هاوایی و تلسکوپNordic Optical اسپانیا این سیارات را کشف کرده اند.

آنها با کمک اطلاعات و شبیه سازی سه بعدی وضعیت آب وهوای جهانی متوجه شدند احتمالا در سطح  K۲-۱۵۵d آب به شکل مایع وجود دارد.

البته باید برای مشخص شدن بزرگی و میزان گرمای آن برای پشتیبانی از حیات  تحقیقات بیشتری انجام شود.

کلیه مطالب از مراجع معتبر و مجاز جمع آوری شده است و پایگاه خبری 7 تو مسئولیتی در قبال محتوا ندارد. این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. جدیدترین اخبار ایران و جهان را در پایگاه خبری 7 تو مشاهده بفرمایید.

مشاهده : کشف ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی